Een nieuw jaar: nieuwe voornemens

24-12-2015 //

2015 is bijna aan zijn einde en dat betekent voor velen goede voornemens maken voor het nieuwe jaar. Een leuk idee, maar wij Nederlanders zijn hartstikke slecht in goede voornemens. Slechts een derde van ons houdt het vol. Ambitious mama geeft je een aantal goede voornemens die wél haalbaar zijn.

Massaal afvallen

Op nummer één van de meest gekozen goede voornemens stond afgelopen jaar ‘afvallen’. Meer dan een kwart van wij Nederlanders vindt dat hij/zij aan het eind van het jaar een vetje te veel heeft en neemt zich voor om de strijd tegen de kilo’s aan te gaan. Alleen zijn we het massaal op 10 januari al beu. Niet alleen afvallen blijkt een moeilijk voornemen. Ook minder druk maken, meer sporten/bewegen, minder snoepen/snacken en zuiniger met geld omgaan blijken moeilijker dan gedacht.

You can do this!

Kies daarom voor haalbare voornemens. Zeg nou eerlijk, wie vindt het nou leuk om toe te geven dat er niks terecht is gekomen van al die goede voornemens? Denk eens out of the box en ga eens niet voor standaard zoals de rest. Ambitious mama tipt je drie goede voornemens die haalbaar zijn zonder al te veel moeite. Drie voornemens waarmee 2016 een top jaar wordt!

1. Meer seks

Hier hoeven geen doekjes om te winden: seks is goed voor je. Basta. Het geeft niet alleen een moment van ontspanning en dus minder stress. Het is ook een super workout! Met dertig minuutjes feest tussen de lakens verbrand je minimaal honderd calorieën. Tijdens een hevig potje sexercise train je zelfs je buik- en beenspieren. Meer activiteit in bed verhoogt je weerstand. Je speeksel bevat meer immunoglobuline A, wat een antilichaam is dat je lichaam bewaakt voor bacteriën en virussen. Kom je moeilijk in slaap? Dan is een vrijpartij een perfecte oplossing. Je voelt je verbonden met je partner en het geeft een rustgevende werking. Vrijen zorgt voor het vrij komen van oxytocine dat er voor zorgt dat je gemakkelijker in slaap dut. Plus genoeg slaap zorgt voor een stabieler gewicht. Één plus één is twee!

2. Smile!

Met een lach op je gezicht voel jij je niet alleen een stuk vrolijker. Het doet ook veel voor je uitstraling. Een glimlach op je gezicht zorgt voor positieve reacties uit je omgeving. Zo blijkt uit Zweeds onderzoek. Wie wil er nou niet af en toe een complimentje?! Daarbij is lachen een goed middel tegen stress. Vermoedelijk komt dit door de gelukshormonen die je lichaam aanmaakt tijdens het lachen. Heb je een shitty day? Probeer dan een glimlach op te zetten. Hiermee houd je je lichaam een beetje voor de gek dat alles koek en ei is en hiermee verlaag je stress.

3. Maak tijd voor jezelf

Stressvrij leven, het lijkt een utopie. Maar met een beetje meer aandacht voor jezelf kom je een grote stap dichter bij. 2016 moet voor jou een jaar worden waarin je meer tijd maakt voor jezelf. Je zit lekkerder in je vel en je ziet er fitter, gezonder en meer happy uit. Doordat je meer uitgerust bent kun je de kids, je werk en de dagelijkse plichten beter aan. Ook je relatie zal een opkikker krijgen. Plan de jou-momenten in zoals jij wilt. Een uur knallend in de sportschool om die werkfrustratie eruit te zweten, gedachteloos een serie kijken op bed of jezelf trakteren op een heerlijke massage. Het maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet.

Over MaxineAriaans

Maxine Ariaans is afgestudeerd Redactie en Mediaproductie specialist en freelance redacteur bij Ambitious Mama

Reacties

Meer artikelen uit ons netwerk

Volg ons!