Sport en spaar tijd: het kan!

13-12-2015 //

Sporten lijkt nog zo’n lullig klusje waar je tegen opziet en eigenlijk helemaal gaan tijd voor hebt. Je bent al zo moe. Bovendien moet je nog wassen draaien, de kattenbak verschonen en je dochter heeft haar gymschoenen weer eens zoek gemaakt. Maar wist je dat je door te sporten juist tijd bespaart? Ambitious mama shows you how.

Alle ballen in de lucht houden

Als werkende moeder ben je druk. Logisch! De ideale oplossing lijkt tijd voor jezelf als laatste inplannen. Dat is tenslotte het makkelijkst te schrappen. Sporten schiet er dan vaak bij in, want na al die dingen die je nog moest doen, is de dag simpelweg op. True! Voor de korte termijn. Op de lange termijn levert tijd nemen om te sporten juist energie en dus ruimte in je hoofd en dus tijd op.

Gaan met die banaan

Als jij ook zo’n drukke moeder bent is het dus juist belangrijk om te sporten. Van sporten word je fit, helder, trots, wakker en je gaat er heerlijk van slapen. Oh ja, houd je het een beetje vol dan word je er nog slanker en strakker van ook. Kijk, daar komt die glimlach al. Wist je dat sporten één van de meest effectieve manieren is om te ontstressen! Zie het als een onderhoudsproces van jezelf, door jezelf goed te onderhouden ben je een nog leukere moeder. Best of both worlds.

Tijd sparen

Ik hoor je denken, maar hoe spaar je in hemelsnaam tijd door kostbare uren aan sporten te besteden? Het is simpel, doordat jij je hoofd leegmaakt tijdens het sporten kun je thuis en op het werk veel meer aan. Met een fit lichaam race je niet alleen door het huis tijdens de schoonmaak en fiets je een stuk sneller naar je werk. Je bent ontspannen, waardoor je meer kunt handelen van je kids. Ze luisteren beter naar je als jij lekkerder in je vel zit. Dus minder strijd aan tafel en tijdens het aankleden. Het resultaat is een opgewekte mama wat zorgt voor blije kinderen en een gelukkige partner. Ook geeft een fit lichaam je zelfvertrouwen een vette boost met als resultaat meer plezier in de slaapkamer. Een happy husband zet je gemakkelijker naar je hand wink

Lets do this!

Met al dat zelfvertrouwen en een opgewekt humeur zullen ze op je werk ook beter naar je luisteren. Je komt overtuigender over en je hebt door het sporten meer tijd gehad om je ideeën goed uit te denken. Niemand die jouw top concept nu nog afwijst.

Jouw workout

Natuurlijk hoef je niet meteen twee uur naar de sportschool. Begin met minstens twee, maar liever drie keer per week een half uurtje joggen. Gewoon kids even voor de TV, gympen (goede!)  aan, de deur uit en rennen maar. Of doe thuis een workout in de woonkamer. Op het internet vind je zat filmpjes met korte workouts die je zonder sportattributen kunt doen. Heb je een drukke peuter die wil rennen en springen? Combineer dan je workout met spelen met je kind. Zet vooral de muziek even lekker hard!

Tip: wil je na het eten of gelijk bij het opstaan gaan sporten? Trek meteen je sportkleding aan. Dit houdt je gemotiveerd en maakt de stap om daadwerkelijk te gaan sporten kleiner. Koop ook een aantal leuke sportsetjes. Dan voel jij je gelijk een stuk sportiever!

Over MaxineAriaans

Maxine Ariaans is afgestudeerd Redactie en Mediaproductie specialist en freelance redacteur bij Ambitious Mama

Reacties

Meer artikelen uit ons netwerk

Volg ons!